Peckas Naturodlingar går ifrån plast i sina förpackningar

Peckas kan med glädje meddela att nya förpackningar, som enbart är baserad på svensk kartong nu kommer ut i butikerna. Detta är helt i enlighet med Peckas Naturodlingars värdegrund – att verka för en hållbar och resurseffektiv matproduktion.

Aktieägarna i Peckas naturodlingar AB kallas härmed till årsstämma

Kallelse kommer formellt ske genom post- och inrikes tidningar och Dagens nyheter samt på hemsidan den 2 maj. Kallelse i helhet: Aktieägarna i Peckas naturodlingar AB(publ), 559033-7654, kallas härmed till årsstämma den 1 juni 2018 klockan 14.00 på bolagets kontor i Härnösand Verkstadsvägen 19, 871 54 Härnösand. Anmälan Aktieägare som önskar delta i årsstämman skall: dels […]

Rättelse

I den årsredovisning för Peckas Naturodlingar (publ) som offentliggjordes den 20 april 2018 saknades revisionsberättelsen. Den kompletta årsredovisningen för 2017 – inklusive revisionsberättelsen – finns i bifogad fil i samt på bolagets hemsida från och med den 23 april 2018. Härnösand den 23 april 2018 För ytterligare information: VD, Elena Petukhovskaya elena@peckas.se Telefon 076-8432204 Läs […]

Årsredovisning 2017

Årsredovisning med tillhörande revisionsberättelse för Peckas Naturodlingar (publ) finns i sin helhet i bifogad fil samt på bolagets hemsida från och med den 20 april 2018. Härnösand den 20 april 2018 För ytterligare information: VD, Elena Petukhovskaya elena@peckas.se på telefon 076-8432204 Läs mer på webben: www.peckas.se Lite mer om Peckas Naturodlingar Peckas Naturodlingar odlar i slutet […]

Peckas Naturodlingar rekryterar Elena Petukhovskaya som ny vd

Styrelsen i Peckas Naturodlingar har utsett Elena Petukhovskaya, med över 17 års erfarenhet från ledande positioner inom livsmedelsindustrin, som ny vd från och med den 2 april 2018.

Förtydligande kring nyhet om fiskdöd hos Peckas Naturodlingar

Med anledning av att SVT nyheter / Västernorrland samt tidningen Allehanda igår den 21 mars 2018 gick ut med en nyhet om fiskdöd vid Peckas Naturodlingar anläggning i Härnösand vill bolaget förtydliga att detta är en gammal nyhet som bolaget tidigare informerat marknaden om.

Stort intresse för Peckas Naturodlingars produkter öppnar upp för egen distribution

Peckas Naturodlingar meddelar idag att bolaget påbörjat distribution av sina produkter i egen regi. Beslutet att distribuera i egen regi är en konsekvens av den allt större efterfrågan och samtidigt ett led i arbetet med att säkerställa att produkterna som når slutkonsumenter håller den kvalitet och de krav som bolaget eftersträvar.

Bokslutskommuniké 2017 jan-dec

SAMMANFATTNING 2017 · Invigning av av vår första produktionsanläggning i Härnösand · Vår andra publika emission tecknades till 205% och gav bolaget 9,6 Mkr · Vi har påbörjat förhandsprojektering på ett flertal platser i Sverige. · Kassaflöde under perioden var 5 220 807 kr. Soliditeten var 68%. Likviditeten var 9 913 580 kr. Rörelseresultatet -7 740 796 kr. Resultat per aktie -3,56 kr.

Peckas Naturodlingar genomför storskalig leverans av tomater till butik

Peckas Naturodlingar AB meddelar att bolagets distributör, Grönsakshuset, idag levererar den första storskaliga leveransen av tomater till ett flertal butiker inom Västernorrland.

Peckas Naturodlingar söker ny vd för vidare expansion

Som ett led i arbetet att växla upp Peckas Naturodlingar AB:s produktionskoncept till internationell skala, meddelas att bolaget inlett en rekryteringsprocess för att hitta en extern vd som ska driva expansionen vidare. Nuvarande vd Hugo Wikström kommer kvarstå som vd fram till att bolaget hittar en ersättare. Hugo som är största ägare i bolaget, nyckelperson och en av entreprenörerna bakom bolaget, kommer givetvis fortsätta att vara verksam.

Peckas Naturodlingar får tillgång till rikstäckande distributör

Peckas Naturodlingar planerar att odla 200 ton tomater och cirka 20 ton fisk per år vid den första anläggningen i Härnösand. Hela årsproduktionen har bokats upp av distributören Delta Grönt AB, som kommer att distribuera Bolagets produkter till de stora kedjorna Ica, Coop och Axfood. Delta Grönt AB har förvärvats av Grönsakshuset i Norden AB, vilket innebär att Peckas Naturodlingar får tillgång till en rikstäckande distributör.

Polarbrödsgruppen investerar i Peckas Naturodlingar

Peckas Naturodlingar AB meddelar idag att Polarbrödsgruppen valt att investera cirka 500 KSEK i den nyemission som stängde den 8 december 2017. Investeringen är en del av Polarbrödsgruppens satsning på hållbara investeringar.

Peckas Naturodlingars företrädesemission tecknades till cirka 196 procent

Peckas Naturodlingar AB meddelar idag att företrädesemission, som avslutades 8 december 2017, tecknades till totalt cirka 19 MSEK, motsvarande en teckningsgrad om 196 procent. Bolaget kommer därmed att tillföras cirka 9,0 MSEK efter emissionskostnader om cirka 0,7 MSEK.

I Europas största kretsloppsodling växer nu de första tomaterna

Peckas Naturodlingar AB meddelar idag att tomaterna börjat växa i kretsloppsodlingen i Härnösand. Peckas Naturodlingar påbörjade byggnationen av sin första storskaliga kretsloppsodling under våren 2017. I den unika anläggningen i Härnösand som är uppförd enligt grundaren Pecka Nygårds 20-åriga erfarenhet av kretsloppsodling, växer nu de första tomaterna.

Peckas Naturodlingar publicerar memorandum och anmälningssedel

Peckas Naturodlingar genomför en nyemission med företräde för befintliga aktieägare. Teckningstiden pågår mellan den 24 november – 8 december 2017. Bolaget har publicerat informationsmemorandum och anmälningssedel på hemsidan

Peckas Naturodlingar beslutar om företrädesemission om 9,7 MSEK

Peckas Naturodlingar meddelar idag att styrelsen i Peckas Naturodlingar AB (“Peckas Naturodlingar” eller “Bolaget”) den 13 november 2017, med stöd av bemyndigande lämnat vid bolagsstämman den 16 juni 2017, beslutat att genomföra en nyemission av aktier med företrädesrätt för befintliga aktieägare om ca 9,7 MSEK. Teckningsperioden är mellan den 24 november till 8 december. Emissionen föranleds av stort internationellt intresse för bolagets lösning för kretsloppsodling (akvaponi) av tomater och fisk.

Peckas Naturodlingar vinner Ullbaggepriset

Peckas Naturodlingar AB meddelar idag att bolaget vunnit Landbygdsnätverkets Ullbaggepris inom kategorin Klimat och Miljö. Galan ägde rum kvällen den 8 november 2017 och Peckas Naturodlingar fick pris för sitt arbete med närodlad, resurseffektiv och giftfri mat.

Delårsrapport 1 januari – 30 september

SAMMANFATTNING TREDJE KVARTALET 2017 · Europas största kretsloppsodling snart färdigbyggd · IR-samarbete inlett med Laika Consulting · Arbetet med projektering i landets storstadsregioner fortgår · Kassaflöde under perioden: -2 245 519 kr. Soliditeten i slutet av perioden var 75%, och likviditeten uppgick till 2 447 253 kr. Periodens rörelseresultat: -3 233 271 kr. Resultat per aktie: -1,47 kr.

Peckas Naturodlingar ansöker om planändring inför möjligt markförvärv i Falkenberg. Peckas Naturodlingar har inlämnat en ansökan om planändring av två fastigheter i Falkenbergs kommun efter samråd med kommunen och existerande markägare. Etableringsplatsen erbjuder omedelbar närhet till en biogasanläggning samt möjlighet att distribuera tomater till Göteborg och övriga västkusten.

Peckas Naturodlingars första tomatskörd kommer i mellandagarna

NGM-noterade Peckas Naturodlingar AB:s första skörd av tomater når handeln i mellandagarna. Tomaterna odlas med en resurseffektiv, klimatsmart och giftfri metod.