Investerare

Peckas Naturodlingar AB utser Mattias Gemborg till ny VD

Styrelsen har utsett Mattias Gemborg till ny VD för Peckas Naturodlingar. Mattias tillträder tjänsten den 8 juni 2020.

KVARTALSRAPPORT 2020 januari- mars

Under årets första kvartal har Peckas Naturodlingar uppnått en försäljning på 3,9 MSEK, vilket är ett försäljningsrekord för bolaget sett till ett enskilt kvartal. Det är också en ökning med 60 procent jämfört med fjärde kvartalet 2019 och en 130-procentig ökning från samma kvartal föregående år. Försäljningsökningen är till största del ett resultat av att […]

Huvudägare konverterar A-aktie till B-aktie . Pressmeddelande 2020-04-09

Peckas Naturodlingar AB meddelar härmed att huvudägare Hugo Wikström konverterar 306 000 A-aktier till B-aktier.

Peckas Naturodlingar senarelägger årsstämman 2020

På grund av den rådande situationen med risk för smittspridning av Covid-19 har styrelsen i Peckas Naturodlingar beslutat att senarelägga ordinarie bolagsstämma som var planerad till den 23 april 2020. Nytt datum för årsstämman är 11 juni 2020 och den kommer att hållas klockan 10:00 på bolagets kontor på Verkstadsvägen 19, 871 54 i Härnösand. […]

Rättelse: Peckas Naturodlingar senarelägger årsstämman 2020

inrikes tidningar och Dagens Nyheter samt på hemsidan den 4 juni.” Rätt datum skall vara 4 maj, vilket har justerats i pressmeddelande.

Årsredovisning 2019

Årsredovisning med tillhörande revisionsberättelse för Peckas Naturodlingar AB (publ) finns i sin helhet i bifogad fil samt på bolagets hemsida från och med den 06 april 2020. Härnösand den 06 april 2020

Aktieägarna i Peckas naturodlingar AB kallas härmed till årsstämma

Kallelse kommer formellt ske genom post- och inrikes tidningar och Dagens nyheter samt på hemsidan den 18 mars.

Styrelsen för Peckas Naturodlingar AB meddelar härmed att Hugo Wikström, medgrundare och styrelseledamot i Peckas Naturodlingar AB lämnar styrelsen

Hugo har haft delad uppfattning med övriga styrelsen om bolagets fortsatta drift och han har nu följaktligen på egen begäran beslutat lämna styrelsen med omedelbar verkan. Styrelsen tackar Hugo för hans engagemang under de gångna åren.

Peckas Naturodlingars företrädesemission tecknades till 106 procent

Peckas Naturodlingar AB meddelar idag att företrädesemission, som avslutades 2 mars 2020, tecknades till totalt 11,9 MSEK, motsvarande en teckningsgrad om 106,2 procent. Bolaget kommer därmed att tillföras 10,7 MSEK efter emissionskostnader om cirka 0,5 MSEK.

Peckas Naturodlingars företrädesemission övertecknades

Peckas Naturodlingar AB meddelar idag att företrädesemission, som avslutades igår den 2 mars, har tecknats över 100%. Hur mycket den övertecknades kommer att meddelas inom några dagar när allt är sammanställt. Bolaget kommer därmed att tillföras 10,7 MSEK efter emissionskostnader om cirka 0,5 MSEK.

Peckas Naturodlingar offentliggör informationsmemorandum inför den förestående företrädesemissionen

Inför teckningsperioden 17 februari till 2 mars 2020 offentliggör idag Peckas Naturodlingar AB (publ) informationsmemorandum, teaser och teckningssedel. Samtliga handlingar finns tillgängliga på www.peckas.se. Eminova Fondkommission AB är bolagets emissionsinstitut i förestående företrädesemission. Du kan ladda ner informationsmemorandum samt anmäla om teckning digitalt på www.eminova.se. 14 februari 2020 Styrelsen i Peckas Naturodlingar AB För mer information, vänligen […]

BOKSLUTSKOMMUNIKÉ JANUARI-DECEMBER 2019

2019 har präglats av stora och viktiga investeringar i verksamheten samtidigt som försäljningen fortsatt att öka. Under fjärde kvartalet har omsättningen nästintill tredubblats jämfört med samma kvartal i fjol. Vår utökade kapacitet, i och med färdigställandet av det tredje växthuset, har bidragit till ökade kostnader, en högre energiförbrukning och mer personal. Det betyder att investeringarna […]

Peckas Naturodlingar erhåller företagsstöd om 3 MSEK från Länsstyrelsen Västernorrland

Peckas Naturodlingar AB – marknadsledande inom kretsloppsbaserad livsmedelsproduktion – meddelar idag att bolaget erhåller företagsstöd om 3 MSEK från Länsstyrelsen Västernorrland. Stödet avser nybyggnation av ett akvaponiväxthus för odling av tomater, det vill säga bolagets tredje växthus.

Peckas Naturodlingar lanserar egenutvecklad och patentsökt biobädd

Peckas Naturodlingar AB (bolaget) förstärker sitt erbjudande i dotterbolaget Peckas Solutions AB med en egenutvecklad och patentsökt biobädd, vilket är hjärtat i bolagets odlingssystem. Biobäddarna är modulärt uppbyggda vilket möjliggör för att snabbt kunna bygga stora odlingssystem på flera hektar till en betydligt lägre kostnad än tidigare.

Peckas Naturodlingar genomför företrädesemission om cirka 11,2 MSEK (kompletterad version)

Peckas Naturodlingar AB – världsledande inom kretsloppsodling (akvaponisk odling) – meddelar att bolagets styrelse beslutat om att genomföra en företrädesemission av aktier. Beslutet sker med bemyndigande från årsstämma den 25 april 2019. Företrädesemissionen omfattar högst 1 177 333 B-aktier till teckningskursen 9,5 SEK. Aktieägare i Bolaget erhåller en (1) teckningsrätt för varje (1) innehavd aktie oavsett serie. Det krävs fem (5) teckningsrätter för att teckna en (1) ny aktie av serie B. Fulltecknad företrädesemission tillför bolaget cirka 11,2 MSEK före emissionskostnader, varav 588 666,50 SEK avser aktiekapitalökning.

Peckas Naturodlingar genomför företrädesemission om cirka 11,2 MSEK

Peckas Naturodlingar AB – världsledande inom kretsloppsodling (akvaponisk odling) – meddelar att bolagets styrelse beslutat om att genomföra en företrädesemission av aktier. Beslutet sker med bemyndigande från årsstämma den 25 april 2019. Företrädesemissionen omfattar högst 1 177 333 B-aktier till teckningskursen 9,5 SEK. Fulltecknad företrädesemission tillför bolaget cirka 11,2 MSEK före emissionskostnader, varav 588 666,50 SEK avser aktiekapitalökning.

Peckas Naturodlingars VD avgår och en ny VD rekryteras

Styrelsen i Peckas naturodlingar AB(Bolaget) meddelar att VD Elena Petukhovskaya avgår på egen begäran. Arbetet med att rekrytera Elenas efterträdare inleds omedelbart. Bolaget är ett börsnoterat bolag som utvecklat ett unikt miljövänligt odlingssystem som rönt stort intresse nationellt och internationell

Tredje växthuset klart – 50 procent högre produktionskapacitet

Peckas Naturodlingar AB – marknadsledande inom kretsloppsbaserad livsmedelsproduktion – har färdigställt sin tredje växthusanläggning i Härnösand. Det tredje växthuset innebär en utökning med 5 000 kvadratmeter och drygt 50 procent högre produktionskapacitet. De första tomatplantorna står redo för plantering under dagen.

KVARTALSRAPPORT 2019 juli-september

Nettoomsättningen har nästan tredubblats jämfört med samma kvartal förra året och fortsätter således att växa. Vår utökade kapacitet har bidragit till ökade kostnader vad gäller råvaror och förnödenheter, en högre energiförbrukning och mer personal. På så sätt fortsätter vår expansion att påverka resultatet. Vårt affärsområde Peckas Solutions fortsätter att generera ett starkt intresse från internationella aktörer. Peckas Solutions ska stödja andra företag att investera och bygga sina kretsloppsodlingssystem. På grund av den stora efterfrågan arbetar vi på att snabba på processen att erbjuda hållbara lösningar för kretsloppsbaserad livsmedelsproduktion på internationella marknader.

Peckas Naturodlingars företrädesemission tecknades till 232 procent

Peckas Naturodlingar AB meddelar idag att företrädesemission, som avslutades 15 oktober 2019, tecknades till totalt  34,18 MSEK, motsvarande en teckningsgrad om 232 procent. Bolaget kommer därmed att tillföras 14,7 MSEK efter emissionskostnader om cirka 0,5 MSEK.