10 juni, 2022

Agtira medverkar på Småbolagsdagarna

Foodtech-företaget Agtira i Härnösand är ett av de företag som kommer att medverka med en presentation på Småbolagsdagarna 2022 som genomförs i Stockholm den 13–15 juni.

Det är i vanlig ordning Aktiespararna som arrangerar tre dagar med en mängd presentationer av spännande företag. Småbolagsdagarna genomförs på Hotel Birger Jarl i Stockholm.

Pontus Lamberg, som nyligen tillträdde som COO på Agtira, kommer den 15 juni klockan 15:00 att berätta om Agtira, om hur företaget på kort tid väckt stor uppmärksamhet i livsmedelsbranschen med sina unika slutna system, där företaget odlar grönsaker i direkt anslutning till butiker. Agtiras första externa system invigdes hos ICA Maxi i Sundsvall i april och väckte stor uppmärksamhet som världens första vertikalodling av gurka inne i en livsmedelsbutik.

Agtira tecknade nyligen ett avtal med  grönsaksjätten Greenfood i Helsingborg, som innebär att de båda företagen ska etablera ett tiotal större anläggningar i Sverige de närmaste åren, där Agtira ansvarar för stadsodlingarna och Greenfood ser till att det finns köpare till allt som produceras.

Om detta och mycket annat kommer Pontus Lamberg att berätta för alla intresserade den 15 juni klockan 15.00. Dragningen sänds även på webben, på www.aktiespararna.se/tv/live

För mer information, vänligen kontakta:

Pontus Lamberg COO
E-post: pontus.lamberg@agtira.com